Onze eerste weken in Turkije/Maleisië/Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Floor Renooij - WaarBenJij.nu Onze eerste weken in Turkije/Maleisië/Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Floor Renooij - WaarBenJij.nu

Onze eerste weken in Turkije/Maleisië/Thailand

Blijf op de hoogte en volg Floor

13 Juni 2013 | Thailand, Chiang Mai

Hallo!

Vind het nu wel de tijd dat om een verslagje te maken van onze eerste 2 chaotische weken. Het avontuur begon heel wat vroeger dan verwacht, we hadden op Istanboel namelijk maar twee uur om over te stappen om vervolgens naar Kuala Lumpur te vliegen. We gingen lekker lezen totdat een van ons voorstelden om even te kijken of het al boardingtime was. We stonden op, keken op de borden en zagen nu pas hoe laat het al was.. het vliegtuig was al weg! Ja heeeeeeel leuk en dom enzo dat weten we allang! Wij rennen over het vliegveld naar 'n helpdesk. Daar moesten we over 4 uur terug komen, omdat ze misschien ons ticket konden wijzigen of we anders 'n nieuwe moesten kopen. Wij dus middernacht met stokjes tussen onze ogen wakker gebleven om om 05.30 weer naar de helpdesk te gaan. Om nog even extra zielig over te komen voor de Turkjes traanoogjes gecreëerd en verteld dat we echt geen geld hadden voor 'n wijziging/nieuw ticket. Toen kwamen we daar aan en de Turk had 2 tickets in z'n hand; A new ticket to Kuala Lumpur, about 2 days. Wij vragen hoeveel we hiervoor moesten dokken: NOOO IT'S FREE FOR YOU! hoeeeeeeeeeeeeeh dus gewoon 'n gratis ticket gekregen en 2 dagen Istanbul! Onze dag kon niet meer stuk, toen hebben we nog even ons nachtje ingehaald op het vliegveld en hebben 6 uurtjes op de banken geslapen totdat we weggestuurd werden door 'n ander turkje. We kwamen 'n student tegen die ons vertelde waar goedkope hostels zijn, dus wij de metro naar die plaats gepakt. Midden tussen de locals in de Turkse metro, met 1092344832 vieze turkse ventjes die je ongegeneerd aanstaren. Want iedereen is daar natuurlijk burka burka of zwarte haren.. dus dan val je wel op tussen de menigte. Toen kwamen we in het stadje met onze backpacks, pasten er natuurlijk helemaal niet tussen. We werden door allemaal restaurants uitgenodigd om turkse thee te drinken en weet ik veel wat. Dus eerst maar even gratis gelunched bij 'n restaurant vol vieze turken haha en toen zijn we 'n hostel gaan zoeken. Daar de spullen gedumpt en wat rond gelopen, was heel vet om mee te maken. Hele chaotische stad en van alle kanten wordt je aangesproken of je turkse thee binnen wilt. De volgende dag zijn we naar 'n parkje gegaan en hebben we daar lekker gezeten. Daar ontmoetten we 'n turk die ons over Istanboel vertelden, en ons vertelden dat we niet in de grote stad zitten maar juist in het stukje Istanboel waar geen toeristen zijn. We hebben dus 2 dagen Istanboel gepakt zonder enig toeristisch ding te hebben gezien en ons alleen maar in echt Istanboel gezeten. Hebben hier 'n hoop mongolen ontmoet. Toen was het eindelijk zover om naar Kuala Lumpur te vliegen. Omdat we beide zo druk waren hebben we gewoon tijd gehad (lees willen vrijmaken) om te kijken waar we heen wilden. We pakten 'n bus en zochten een skirrre hostel uit, want Maleisië blijkt dus 3x duurder te zijn dan Thailand. We hadden 'n stel losgeslagen hippies ontmoet waarmee we de avond hebben gespend, die volgende ochtend hebben we gelijk 'n bus naar het noorden van Maleisië gepakt naar het eiland Langkawi, er werd ons verteld dat dat leuk was en dat was het. Hier hebben we 4 dagen lekker aan het strand gezeten. In Maleisië wonen echt fantastische mensen, vergeleken met die Thaise van vorig jaar die vooral op je geld hijgen. Maleisiërs zijn echt leuk, had het niet verwacht aangezien ze Moslim zijn.. ga dus ook niet meer over geloof oordelen. We zijn hier met 'n stel lokals opgetrokken en hebben wel gekke dingen met ze meegemaakt. Maar die verhalen bewaren we voor thuis. Ook gingen we parasailen, dat was heel vet! Met z'n tweeën aan 'n parachute achter 'n speedboot en we gingen mega hoog! Konden het hele eiland zien, echt was zooo mooi, maar wel spannend want je bent echt alleen met z'n tweeën in de lucht. Toen was het tijd om naar Thailand te gaan. We zijn naar 't toeristische Ko Phi Phi gegaan, waar ik nog 'n zieke plek van vorig jaar kenden waar je voor 20 euro per nacht samen aan 'n GEK prive stand zit, weg van alle vieze zuipende backpackers. Dat hebben we gedaan en we hebben hier uiteindelijk 4 dagen vertoeft. Zonnen,gezwommen,hardgelopen met zonsondergang,gesnorkeld.. er bestaat geen mooiere plek! Ook nog 'n boottripje gedaan en toen was het tijd om de boot/bus naar Bangkok te nemen. Het uur voordat we vertrokken begon het te hozen en was het eiland gelijk heel somber, wij blij dat we net weg gingen. :) Aangekomen in Bangkok. We hadden heel wat gehoord over 'n een of andere 'pingpongshow'. Dit is heel raar, maar dat is dus 'n show waarin vrouwen de gekste dingen met hun vagina doen.. een must see zei iedereen. Wij dus met de tuktuk daarheen, in 'n afgelegen steegje, klein zaaltje en we waren ook nog eens de enige daar. Toen begon er 'n Thais meisje te dansen en wij vroegen ons geld terug omdat het heel veel op prostitutie begon te lijken.. maar dat kregen we natuurlijk niet. Toen stroomde het gelukkig beetje vol en de show kon beginnen. Wat we toen zagen is ongelofelijk, als iemand mij ooit vraagt wat is het vieste/funzigste/RAARSTE wat je ooit hebt gezien? Zal mijn antwoord altijd blijven; DE PINGPONGSHOW IN FACKING BANGKOK. Wat die chicks allemaal met hun vagina deden was niet normaal: sigaretten roken, tekenen, flesje cola openen, ballonnen kapot schieten met iets wat er uit schoot, cola opzuigen en weer eruit doen en dan ben ik vast nog heel wat rare dingen vergeten. Of het allemaal nog niet erger kon, kwam er opeens 'n vieze VIEZE Thaise vent met 'n hoofdkapje, poedelnaakt om even live te vrijen met een van deze vrouwen. In alle mogelijke standjes, alles was mogelijk.. en daar zaten wij dan, met wat andere backpackers om ons heen en nog wat vieze Thaise mannen en zelfs stelletjes die hiervan 'genoten''? Nou wij wisten niet waar we moesten kijken, dit is zo bizar! Heel zielig ook maar je snapt denk wel dat wij gedurende die show niet meer bij kwamen. Wat ook nog 'ns heel grappig was, was dat er op het moment dat het live porno begon er 2 backpackende meisjes binnen kwamen, die net als ons ook voor 'n pingpongshow hier kwamen, maar gewoon op het verkeerde moment binnenkwamen.. was grappig. Toen we daarna terugreden waren we echt nog zeker 2 uur in shock wat hier gebeurden. Dat dus. Sorry voor de details (oudere) mensen.
De volgende dag hebben we 'n fietstocht gedaan in Bangkok, de welbekende Co van Kessel fietstocht. Dit is 'n Nederlandse man die vorig jaar overleden is, maar dit heeft opgericht in Bangkok. We hebben de hele dag door Bangkok gefietst en zagen nu pas echt Bangkok en niet alle toeristische zooi. We zaten in 'n groep met 4 mensen die de leeftijd van onze ouders hadden. Was erggg gezellig met paps en mams opstap. We zagen van alles maar vooral heel veel armoede, het is ongelofelijk hoe veel mensen leven hier en dat maakt wel even wat in je wakker als je dat zo ziet. Ook fietsen we opeens door de 'n jungle-achtig gebied in Bangkok. De mensen hier vinden het fantastisch als je ze groet in hun taal, dus wij deden dat de hele dag door. En het is zo'n heerlijk gevoel om zo'n eerlijke grote smile van zo'n lokal te zien als je ze begroet. Die avond was het heel hard gaan regenen en stonden de straten blank, maar echt wel 20 cm water. Dus zijn we op onze blote voeten door de straten van Bangkok gaan rennen, kletsnat geregend maar wat 'n heerlijk gevoel gaf dat. De volgende dag zijn we luxe naar de bioscoop gegaan, waardoor we bijna de bus naar Chiang Mai misten omdat we terug vast in de file stonden in Bangkok. Was even haasten, het regenden namelijk weer pijpensteden dus was het zelfde ideetje als gister maar dan wat minder blij omdat onze backpacks nat werden. Gelukkig hadden we hem gered, maar het was niet 'n bus waar we normaal in werden vervoerd. Deze was wat minder luxe en viezer, het ticket was ook wel wat goedkoper dan de rest. Daar gaan we dus NOOIT meer op besparen, die buschauffeur reed zo zo ZO kneiter hard. De busreis duurden ook nog eens 12 uur lang, dus dat was echt niet leuk. Ik denk serieus wel dat ie soms 180 km/ph reed, maar ik weet niet of 'n bus dat kan halen maar het leek wel zo. Hadden dus nauwelijks geslapen in de spacinggg bus. Toen kwamen we aan in Chiang Mai, 'n lief stadje tussen de bergen en hebben we bijgeslapen. Daarna zijn we lekker naar de winkels gegaan en nu zitten we hier. Morgen gaan we 3 dagen de jungle in om onder andere te raften en op olifanten te rijden. Daarna de laatste 2 dagen in Chiang Mai met Florentino spenden, omdat die dan heeel toevallig hier ook is! :)
De 19e van juni moeten we Thailand uit zijn voor ons visum, dus dan gaan we zo'n 2 weken naar Laos. Daarna willen we naar Borneo vliegen om daar 2,5 week de zeldzame oerang oetangs te bekijken en nog lekker wat strand te pakken om vervolgens weer naar Kuala Lumpur te vliegen en daar de laatste dagen wat van de stad te zien. Wat al zo goed als geregeld is, want we hebben 'n stel studenten ontmoet die hier studeren en ons Kuala Lumpur laten zien. :)
Tot zover 'n verslagje vanuit het verre oostuhh.
Leuk dat jullie het verslagje hebben gelezen. :) :) :) :) :) :) :)
Keep on smiling doeidoeiii

Liefs,
Floor (en Fifian)

• 13 Juni 2013 - 15:10

Ing:

Leukerdssssssssssssss,
    Wat een fantastisch en vooral heeeeeerlijk verhaal!
    Lekker genieten!! Ik stuur je zo even een uitgebreider berichtje in privedinges!
    Veel liefs!

• 13 Juni 2013 - 15:45

Astrid:

Wat een avonturiers zijn jullie. Dat neemt niemand je meer af. Genieten en blijf oplettend. Klinkt een beetje bemoederend maar........ Lieve groet Astrid en Piet

• 13 Juni 2013 - 16:48

Ernst En Yvonne:

Meiden, wat een avontuur en een belevenis, leuk om jullie verhaal te lezen. We hebben heerlijk gelachen om het pingpong verhaal haha.
    Geniet en we kijken nu al uit naar het volgende verslag xxx Ernst en Yvonne

• 13 Juni 2013 - 16:48

Dick En Riet :

Wat een geweldig mooi verhaal. Geniet nog verder . Fijne voortzetting,
    maar wees voorzichtig hé. Liefs voor jullie beide, groetjes, opa en oma.

• 16 Juni 2013 - 10:38

Maarten:

Hooiii,
    Awesome story! Heerlijk geschreven ook! Zie jullie daar al helemaal zitten...
    Heel benieuwd naar de zoektocht van de oerang oetangs!
    Groetjes!

• 16 Juni 2013 - 14:37

Joke:

Hee lieve meiden,
    Wat een verhaal! En wat een vieze grieten daarzo haha
    Bizar dat jullie een gratis kaartje hebben gekregen naar Kuala Lumpur.
    Hoe is het mogelijk!
    Jullie hebben al zoveel meegemaakt. Das waardevol.
    Ik wacht met smart op het volgende verhaal en jullie fijne reis en let goed op jezelf!
    Dikke kus

• 12 November 2013 - 21:27

Prins:

Damn gratis tickets, gratis geluncht, maar dan toch zo denigrerend praten over de Turkse bevolking praten. Ongelofelijk!

Tags: Fifian Kroes