Na een maandje Thailand - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Floor Renooij - WaarBenJij.nu Na een maandje Thailand - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Floor Renooij - WaarBenJij.nu

Na een maandje Thailand

Door: floorrenooij

Blijf op de hoogte en volg Floor

02 Juni 2012 | Thailand, Koh Tao

Haallooo! Weer eens een laptop gevonden waarop ik even een blogje mag typen. Het is alweer lang geleden dat ik een blog heb geschreven dus ik zal elke dag even kort vertellen. Allereerst de 3 dagen in Bangkok, we hebben ontzettend veel gedaan in die dagen. De eerste dag zijn we met de tuktuk naar een 4D bioscoop gegaan, daarna hebben we fish spa gedaan (dat vissen aan je voeten eten) en toen nog lekkere massage gehad. De volgende dag zijn we met een gammel bootje over de rivier gevaren die door Bangkok loopt. Je zag heel goed hoe de mensen hier wonen aan het water, heel arm en hele gammele huisjes. Soms zag je ook gewoon dat een huisje was ingestort. Ook zagen we opeens een paar crocodile achtig beesten, die gewoon in die rivier zwomnen,gewoon vlakbij die huizen haha,echt best wel gevaarlijk. Hierna zijn we naar de Wat Pho tempel gewandeld, dé tempel die je moet zien in Thailand. Super super groot met een hele grote buddha, van 25 meter ofzo. In de avond zijn we naar de skybar gegaan, dat is het gebouw waar de Hangover II is opgenomen, heeeeeel vet was dat echt een hoogtepunt. De volgende dag hebben we nog een lange olie massage gehad en toen gingen we alweer uit elkaar. Ik nam de nachtbus naar Ko Phi Phi en kwam de volgende middag aan. Helaas kwam ik er die dag achter dat er een hele hoop geld van me is gestolen, dus die dag was een depressie dag om het te verwerken. Ondertussen ontmoette een Nederlands stel en we hebben samen een kamer gedeeld. We zijn gaan hiken naar een prachtig strand en daarna wat gegeten. . De volgende dag had 2 andere Nederlanders opgezocht en hebben we een snorkeltocht gedaan. Dit was echt fantastisch, we zijn de hele dag met de boot op weg geweest en naar allerlei bijzondere eilandjes. Maar echt super super mooie eilanden, nog mooier dan je soms op tv ziet. Ook naar het eiland waar de film ´´The Beach´´ is opgenomen maar daar was het nogal een toeristische bende. Maargoed wat is tegenwoordig niet meer toeristisch. Snorkelen was ook heel vet, we zagen echt van alles. Een zieke kwal gezien van wel 2 koppen groot en wat haaitjes. Die dag erna ben ik naar Khao Sok vertrokken, een nationaal park. Maar daar is het regenseizoen nu begonnen dus er was echt geen backpacker te bekennen. Ik kwam uit bij een bungalowparkje waar een thais vrouwtje (Ratanna) was. Ik heb hier 4 dagen geslapen en heb echt 4 super dagen gehad met haar. Ondetussen heb ik ook nog een jungle tocht gedaan. Ik ging de jungle in voor 2 dagen en 1 nacht met een guide. Dat was echt heel vet en heel wat dieren gezien, helaas geen olifanten maar de sporen waren er wel. Het regende de hele tijd maar dat was eigenlijk best leuk. De rest van de dagen heb ik gelezen en veel tijd met Ratanna doorgebracht.
Hierna ben ik naar Koh Tao gegaan, waar ik nu nog steeds zit. Dit is een duik eilandje. De eerste 2 nachten heb ik in een heel zielig bamboo hutje geslapen op de grond en toen ik iets onder me fan wilde verstoppen, lag er gewoon een dikke slang onder. Haha zomaar in me kamertje. Er verbleven nog 2 andere stelletjes en ben gezellig met hun wat gaan doen. Toen daarna ben ik begonnen met een cursus om mijn PADI te halen. Dat is een duik diploma waarmee je over de hele wereld overal mag duiken. De cursus duurde 4 dagen en was echt heel tof. Het was een super leuke duikschool waar ik zat. In totaal 4 duiken gemaakt en dus ook veel moeten leren uit een boek (lang geleden). In de avonden gingen we telkens wat leuks doen met het personeel. De laatste dag had ik dus examen en had het gehaald. Dus heb nu me PADI opzak! Het duiken zelf was echt heel vet. Het koraal,de vissen,de kleuren (!),schildpadden echt heel heel mooi en gewoon het besef dat je onderwater zit te chillen. Morgen ga ik naar Ko Phangan om daar de Full Moon Party te beleven. Dat was dan maar weer het verhaaltje. Deze is een beetje saai ik zie ook nu ik het nalees dat ik de helft vergeet te vertellen maargoed het blogje is er. Het is hier superrr en de tijd vliegt goh! Ik hoop dat jullie weer wat mooier weer krijgen.
Tot volgende blog!!
x
x
x
x
x
x

x
xxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floor

Actief sinds 23 Sept. 2011
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 24214

Voorgaande reizen:

08 Mei 2011 - 02 Februari 2022

de leveuh

Landen bezocht: